Contact Amazon Customer service by Phone, Email

Contact Amazon Customer Service

(888) 280-4331
         or
1800 3000 9009
Email:- cis@amazon.com

AMAZON CUSTOMER SERVICE EMAIL


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Amazon ग्राहक सेवा ईमेल


आप उनके वेब साइट पर "हमसे संपर्क करें" लिंक के माध्यम से उनके ग्राहक सेवा विभाग से संपर्क कर सकते हैं।

आप उन्हें सीधे ईमेल भी कर सकते हैं।

क्योंकि प्रत्यक्ष ईमेलों को देखने के लिए एक मानव की आवश्यकता होती है, प्रत्यक्ष ईमेल से अपेक्षा करें कि वर्गीकृत ग्राहक सेवा से उत्तर पाने के लिए आपको 10X या उससे अधिक समय लगेगा जो कि आपको उनके वेब साइट से गुजरने पर मिलेगा।

इसलिए उन्हें सीधे ईमेल करने की अनुशंसा नहीं की जाती है, जब तक कि आपके खाते को प्रतिबंधित नहीं किया गया है, और आप अपनी वेब साइट पर "हमसे संपर्क करें" लिंक का उपयोग नहीं कर सकते।

खाता समर्थन के लिए प्राथमिक पता "Compubob Internet Services" है; आप इस तक पहुँच सकते हैं: cis@amazon.com

सामान्य समर्थन पूछताछ के लिए प्राथमिक पता है: Primary@amazon.com

किसी भी मामले में, चूंकि एक इंसान को आपसे बातचीत करनी है, इसलिए उम्मीद करें कि इसमें काफी समय लगेगा।

अमेज़ॅन केवल 566,000 या इतने लोगों को रोजगार देता है ताकि अरबों ग्राहकों को संभाल सकें।

इसलिए उम्मीद करें कि यदि उनमें से प्रत्येक कर्मचारी दिन में 3 शिकायतों को संभाल रहा था, तो शायद वे प्रति वर्ष प्रति ग्राहक एक शिकायत के साथ सक्षम रहें।

उन लोगों में से अधिकांश ग्राहक ईमेल का जवाब नहीं देते हैं।

क्या आपने उनके बजाय फोन पर अपने ग्राहक सहायता विभाग को कॉल करने पर विचार किया है?

 (888) 280-4331

Amazon Customer Service Email

You can contact their customer service department via the “Contact Us” link on their web site.

You can also email them directly.

Because direct emails require a human to look at them, expect direct emails to take 10X or more time to get an answer than the categorized customer service that you would get if you went through their web site.

So emailing them directly is not recommended, unless your account has been banned, and you can’t use the “Contact Us” link on their web site.

The primary address for account support is “Compubob Internet Services”; you can reach it at: cis@amazon.com

The primary address for general support inquiries is: primary@amazon.com

In either case, since a human has to interact with you, expect that it will take a lot longer.

Amazon only employs 566,000 or so people to handle billions of customers.

So expect that if each of those employees was handling 3 complaints a day, they’d maybe be able keep up with one complaint per year per customer.

Most of those people don’t answer customer emails.

Have you considered just calling their customer support department on the phone instead?

1 (888) 280-4331

Amazon से संपर्क करना

Amazon ईमेल द्वारा और फ़ोन द्वारा ग्राहक सेवा प्रदान करता है। अमेज़न पर 6 संचार माध्यमों तक पहुंचने के 11 तरीके हैं: फोन, ईमेल, चैट, वेब, फेसबुक, ट्विटर। यदि आपको एहसास नहीं हुआ कि कोई विकल्प था, तो अमेज़न ग्राहक सहायता के लिए सबसे अच्छा फोन नंबर 888-280-4331 है।
Contact

Amazon provides customer service by email and also by phone. There are 11 ways to reach Amazon across 6 communication modes: phone, email, chat, web, facebook, twitter. In case you didn't realize there was an alternative, the best phone number for Amazon customer support is 888-280-4331.



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